Sidste chance! Kom med en kendt på job – og støt kræftramte børn

Ingen kommentarer

Søndag er sidste chance for at komme med en kendis på job. QXL og organisationen “Familier med kræftramte børn” har i 2 uger kørt kampagnen  En Dag I Dine Sko, hvor 30 kendisser er under hammeren. Deltag i slutspurten, kom med din favorit på job og støt kræftramte børn. Vi støtter selv med en 1 kr. pr. bud.  

Slut dig til Schmeichel & co i Champions League 2012 studiet eller få gode råd til madlavningen når Bo Bech, Rasmus Kofoed, Adam Price og 6 andre stjernekokke inviterer dig med i køkkenet til Danmarks største kokketræf. Mulighederne er mange og der er noget for enhver smag!  Familier med kræftramte børn

Byd med – alle bud gør en forskel! 
Du kan støtte kræftramte børn bare ved at byde. Selvom du ikke vinder auktionen, er dit bud meget værd. For udover at prisen bydes op, og auktionen dermed indbringer en større donation, støtter QXL selv med 1 kr. pr bud! (”Familier med kræftramte børn” benytter desuden QXL helt gratis, naturligvis).

Indtil nu, er der samlet 40.435 kr. ind og der har været 18.389 besøg. Det er 3. år i træk, vi samarbejder med “Familier med kræftramte børn” og alene sidste år, fik vi indsamlet 89.405 kr. Dette beløb skulle gerne overgås. Vil du hjælpe? Byd aktionerne op her

Hvem fører?
I spidsen ligger en af Danmarks mest succesfulde erhvervsfolk i nyere tid, Lars-Christian Brask. Få en snak og unik sparring om forretningslivet, investering mm. Mere end 1.000 har besøgt auktionen, som lige nu er budt op i 5.250 kr.

I hælene på erhvervsmanden følger en unik oplevelse for de fodboldtossede. At komme med den højt indrangerede fodbolddommer Kenn Hansen backstage på en Superligakamp, tiltaler mange. Auktionen er besøgt mere end 1300 gange og næste bud ligger på 4150 kr. Overvær, eller deltag selv i, den dramatisk budkrig her.

Intet er som bekendt afgjort før sidste fløjt. Så byd med indtil på søndag d. 4. marts kl. 21.00. 

Hvem er (ellers) på auktion?
Mød Mads & Monopolet, chefredaktøren på ELLE, Morten Messerschmidt, Jan Fog, direktøren på modelbureauet Dream Models, Anders Samuelsen og mange, mange flere. Se her

Auktioner på smartphone apps er… smart!

Ingen kommentarer

Vil du vide hvorfor QXL tilbyder applikationer til både iPhone og Android? Det er nemlig gennemtænkt – modsat mange andre virksomheder

Der findes snart ikke den virksomhed, der ikke har sin egen smartphone applikation. Udviklingen er naturlig: Opstår der en ny dille eller trend blandt forbrugerne, valfarter virksomhederne ofte til, for at vise, at de er med på moden. Men mange løber forgæves. Vi ser det i udpræget stil med Facebook i disse år. Mange virksomheder kaster sig frådende over det sociale netværk, uden at vide hvorfor – uden at vide hvad man stiller op, når først virksomhedens ”Side” er på plads. Det efterlader mange ”fans” med en tom fornemmelse, fordi der aldrig opstår denTag QXL med i lommen lovede dialog, er spændende konkurrencer, en ekstra service eller hvad det nu kunne være. (Se om vi holder, hvad vi lover på vores Facebook side her)

På samme måde findes der nu tusindvis af applikationer til både iPhone og Android. Mange af disse er produceret udelukkende for at kunne sige ”ja, selvfølgelig har vi en app” – ikke fordi det giver mening for hverken virksomheden eller kunderne. De har med andre ord fået app’en galt i halsen. For tilbyder virksomheden ikke services eller produkter, som egner sig specielt til en app, er den bedste løsning udelukkende at lave en mobil hjemmeside (en hjemmeside der er tilpasset mobilens format). Hvorfor dog bede kunderne downloade en applikation, der ikke kan andet end det, hjemmesiden kan?

Apps + auktioner er det perfekte match
Vi ser de misforståede apps i alle brancher. Men når varerne sælges på auktion, er en app-løsning helt oplagt. Det giver f.eks. god mening:

-    At blive mindet om, at en auktion du overvåger, snart slutter
-    At få besked, når du er overbudt
-    At få besked, når der er nye varer på din søgeagent
-    At få besked, når der er spørgsmål til en varer, du har på auktion
-    At tage billeder med mobilens kamera – og sætte varen til salg med det samme
-    At byde

QXL tilbyder både en løsning til iPhone og Android. De er helt gratis og helt fri for reklamer.

Download iPhone app

Download Android app

Mærkningsordning mod hælervarer

4 kommentarer

Forleden aften  kunne vi med stor undren se et indslag i TV2 hvor Rigspolitiet og Laurtiz.com fremstod som om de i fællesskab havde udviklet en mærkningsordning mod hælervarer.

Da vi, sammen med bl.a. Den Blå Avis og Trendsales, løbende har været i dialog med Rigspolitiet omkring en forbedret indsats mod hæleri, så var det en lidt underlig nyhed at få, da vi intet har hørt fra politiet i adskillige måneder. I TV-indslaget blev vi oven i købet nævnt som en af de store handelspladser, hvor hælervarer kunne findes.

QXL er et af de mest sikre steder at handle; vi arbejder både med CPR-validering og NemID-validering og vi har et helt unikt karaktersystem der udelukker dårlige brugere. Vi har som de eneste en 14 dages fortrydelsesret for købere. Vi har en sikkerhedsprocedure omkring svindel og kopivarer. Kort sagt så bruger vi masser af energi på at holde så højt et sikkerhedsniveau på QXL som det er muligt, og derfor var det dobbelt skuffende at se nyheder forleden.

Vi har selvfølgelig straks kontaktet politiet for at få en forklaring, og de fortæller at deres ærinde ikke var at fremstille os og vores kollegaer i et dårligt lys. De startede simpelthen bare med lauritz.com fordi der var nogle konkrete problemer der. Ergo er virkelighedens verden vendt på hovedet i indslaget hos TV2.

Vi skal nu have en ny dialog med politiet om sikkerhed og mærkningsordninger – og det ser vi frem til.

Vi er positive overfor alle tiltag, der kan højne sikkerheden for handelspladserne, og vil meget gerne også have politiets kvalitetsstempel for god og sikker handel.

Problemer med CPR-validering

Ingen kommentarer

I lørdags skrev Jyllands-Posten en artikel om at man kan fuske sig frem til at finde danskernes cpr-numre ved hjælp af en række forskellige danske sites.

Vi er blevet opmærksomme på, at QXL.dk er et af de sites, hvor man har kunnet forsøge sig frem, og med et navn, en fødselsdato og maksimalt 270 forsøg har kunnet finde et korrekt cpr-nummer.

Vi går meget op i sikkerhed, og har derfor længe tilbudt vores kunder, at de kunne registrere sig med CPR og det har mange benyttet sig af. Yderligere har vi, som en af de meget få handelspladser, også tilbudt NemID-registrering som et led i vores bestræbelser på at gøre QXL så sikker som muligt. Derfor er denne sikkerhedsbrist meget ærgerlig, og vi har her til morgen helt lukket for oprettelse af kunder med Cpr-validering.

Sikkerhedsbristen påvirker ikke vore eksisterende kunder, og vi åbner først op for oprettelse med CPR, når vi har en godkendt og sikker ny løsning på plads. Vi opfordrer nye kunder til at registrere sig med Brev-oprettelse indtil vi er tilbage.

Godt nytår fra QXL

4 kommentarer

2011 har været et spændende år for QXL.

Den største negative udfordring har faktisk været Google, hvorfra vi  normalt får rigtig mange besøgende. Af årsager som ikke rigtig er kendt mistede vi mange mange tusinde brugere hver uge på den konto, og det har naturligvis haft højeste prioritet at vende tilbage til normale tilstande, hvor søgemaskinen korrekt viser QXL i relevante søgeresultater. Det projekt er heldigvis gået godt, så vi nu igen er at finde de rigtige steder på Google.

Af mere konstruktive aktiviteter kan jeg nævne at vi har indført sikker betaling mellem vores kunder med QXL-handel, og når vi får de sidste forbedringer med på den første udgave, er jeg sikker på at det bliver et godt aktiv for vores brugere.

2011 blev også året hvor vi styrkede vores kundeservice markant, så vi nu er den danske handelsplads med markant længste åbningstider og samtidig vender vi meget hurtigere tilbage med svar og hjælp end tidligere. Vi tror på at rigtig god kundeservice er en fælles fordel for både medlemmer og os selv.

Hvis vi i det forgangne år har brugt meget krudt på de indre linjer, så er vores fokus i 2012 rettet mod at tiltrække endnu flere brugere til handelspladsen. Vi får små 2 millioner besøg månedligt på QXL fra et pænt stykke over 500.000 besøgende, og selvom det er ganske mange mennesker, så ved vi at der er mange tilbage endnu, der ikke har gjort det til en god vane at bruge QXL.

Derfor vil I se flere udadvendte aktiviteter i det næste år. Både i direkte reklamesammenhæng, som eksempelvis QXL Sportsauktioner og annoncering på andre medier og forhåbentlig også med mere ørenlyd i pressen i det hele taget. Vi vil i hvert fald gøre en indsats for at få mere synlighed og dermed også flere  nye brugere til vores auktioner.

Vi ser frem til udfordringerne i 2012, og er sikker på at endnu flere vil opleve at QXL er det bedste bud på en rigtig god handel.

Rigtig godt nytår!

Goddag til sportsauktioner på QXL!

Ingen kommentarer

Hos QXL har vi valgt at lade vores fine resultater med velgørenhedsauktioner komme sportens verden til gode.

Vi har netop introduceret QXL Sportsauktioner, hvor foreninger og klubber kan bruge vores auktionsplatform til at lave deres egne auktionsindsamlinger til klubkassen.

Vi har tidligere haft succes med at blande sport og auktioner i samarbejde med Team Rynkeby, AGF og HC Midtjylland, og vi ser det nye tiltag som en god mulighed for klubber på alle niveauer til at få flere penge ind til klubarbejdet. I tider hvor sponsorerne og pengene ikke ligefrem hænger på træerne, kan en fælles auktion med ting fra baglokalet, restpartier eller medlemmernes private gemmer pludselig vise sig at være guld værd.

Og vi skal lige huske at fortælle at det er gratis for klubberne at bruge os – altså helt samme betingelser som vi tilbyder de velgørende organisationer.

Vi ser frem til mange gode “kampe” på QXL, når sportsauktionerne skal vindes!

Top10 søgeord på QXL

12 kommentarer

For første gang i år er der gået jul i top-søgeordene på QXL. Der er mange som bruger os i julen, både ved at sælge ting og derved få penge fri til julen, og selvfølgelig til at købe gode, billige og ofte unikke julegaver. At søgeordet “jul” klemmer sig ind på en 6. plads og “nisser” i øvrigt på en 20. plads vidner om at julen skal tages alvorligt – og bogstavligt hos os. Mon ikke også “trip trap” i den sammenhæng er en juleting?

Derudover finder man de altid populære søgninger efter iPhone og iPad – de har været med på toplisten længe, og bekræfter bare Apples popularitet – og at der også handles ganske meget her.

Læg også mærke til at den højaktuelle Tin Tin film kan aflæses i toplisten. Tin Tin søgninger er hoppet ind på 10. pladsen, så hvis du har gamle Tin Tin hæfter liggende hjemme, så er det nu du kan sælge dem for en rigtig god pris på QXL.

Gå altid efter den bedste pris

26 kommentarer

Jeg bliver tit udfordret på det faktum at QXL som auktionssite er dyrere at bruge end gratis alternativer. Og det er jo helt rigtigt, at der findes en del alternativer når der skal handles brugt. Der er én rigtig god grund til at bruge QXL fremfor kollegaerne i feltet, og det er at man med auktioner er sikker på at ramme den rigtige pris.

Som ivrig handler på brugtmarkedet kender jeg det fra mig selv. Havde jeg tidligere en vare til salg på f.eks. Gul & Gratis, så var mønstret ofte det samme.

Først og fremmest har jeg ikke en anelse om hvad jeg skal tage for varen – jeg er jo ikke professionel i at sælge et sæt brugte snekæder til min bil f.eks. Så derfor kigger jeg lidt på nettet og finder en pris frem som jeg tror er den rigtige. Varen lægges på og der ringer en interesseret køber og prutter prisen lidt ned – og så har vi handlet. Køber er glad, og jeg er det samme. Bortset fra at der bagefter ringer nogle flere potentielle købere for at købe – og jeg står tilbage med en fornemmelse af at jeg har solgt for billigt. Havde jeg valgt en QXL auktion var jeg sikker på at de her potentielle købere var gået i en budrunde, og så havde jeg solgt til den sidste og højstbydende og ikke den første og måske lavestbydende.

Billedet er det samme når man er køber. Det er svært at gennemskue om en pris er rigtig. Er varen på auktion, så er du ikke i tvivl om hvad andre har lyst til at byde for en given vare – prisen er tydelig og du kan gennemskue om du bliver snydt eller ej.

Billederne af pladecovers har jeg taget med fordi jeg lige nu jagter bestemte covers, og faktisk kan se at de er til salg på forskellige sites til alt fra kr. 10,- stykket til et pænt stykke over 100,- for samme cover.

Et ganske godt billede på hvorfor auktioner er den bedste løsning for os der ikke er eksperter, eller bruger al vores tid på at surfe rundt efter kup. Selve auktionsprincippet er med til at sikre dig den bedste pris, og det bedste bud!

Det er nu nemmere at sætte varer til salg

20 kommentarer

Indrømmet. Mange ting kunne være bedre på QXL. Derfor forsøger vi hele tiden at finde nye veje og vælte de forhindringer, der måtte være for dig som handlende. Vi har de sidste mange måneder, på jer brugeres anbefaling, kigget Salgssiden (den side hvor du opretter dine auktioner) efter i sømmene. Det har ført til en klar forbedring af siden, som vi er sikre på vil gøre det nemmere for dig at handle. Vigtige nøgleord, vi har arbejdet ud fra, er overskuelig og simpelhed.  Ændringerne inkluderer bl.a.:

  • Valg af kategori foretages i kun 2 felter fremfor i (op til) 8.
  • Info og hjælpetekster vises, når musen holdes hen over de blå info-ikoner. Tidligere optog disse forklaringer størstedelen af pladsen i højre margen.
  • Feltet til beskrivelse af varen er ikke længere kun for de teknisk kyndige. Nu kan alle let tilføje tekst og ændringer.
  • Valg af ekstra synlighed på din auktion har fået ny og mere relevant placering. Det er nu tydeligt, præcis hvad tilkøbene kan bruges til.

Vi er klar over, at et nyt design og nye funktioner ikke nødvendigvis vil falde i god jord over hele linjen. Vi kender alle ”vanens magt”. Det at ændre i hverdagens rutiner eller omgivelser kan til tider virke forkert – i hvert fald i begyndelsen. Det er uanset, om vi taler mælkens placering hos købmanden, ny busplan eller… nyt hjemmesidedesign. Men vi håber, at du vil tage godt i mod vores ændringer og, ligesom os, se det som et skridt i den rigtige retning.

Gå til salgssiden

 

QXL giver gaver på fødselsdagen

67 kommentarer

I dag fylder QXL 12 år. Det er en begivenhed vi er stolte af, og vi glæder og over at vi har været danskernes fortrukne netauktion igennem rigtig mange år.

For ikke at ligne alle andre, har vi valgt at markere dagen med en omvendt fødselsdagsgave. Det betyder at alle vores mange medlemmer fremover kan se frem til at få fem gratis oprettelser fra QXL på deres egen fødselsdag.

Fødselsdagsgaven begynder vi at gi’ allerede fra i dag, og vores medlemmer kan derfor se frem til gave fra os helt automatisk. Vi skal nok sende en hilsen til jer samtidig. Derfor; tillykke til os – og til jer, når I fylder år næste gang.

Ældre indlæg Nyere indlæg