QXL giver gaver på fødselsdagen
6. oktober 2011
Om os fødselsdag, gratis oprettelser, QXL 67 kommentarer
I dag fylder QXL 12 år. Det er en begivenhed vi er stolte af, og vi glæder og over at vi har været danskernes fortrukne netauktion igennem rigtig mange år.
For ikke at ligne alle andre, har vi valgt at markere dagen med en omvendt fødselsdagsgave. Det betyder at alle vores mange medlemmer fremover kan se frem til at få fem gratis oprettelser fra QXL på deres egen fødselsdag.
Fødselsdagsgaven begynder vi at gi’ allerede fra i dag, og vores medlemmer kan derfor se frem til gave fra os helt automatisk. Vi skal nok sende en hilsen til jer samtidig. Derfor; tillykke til os – og til jer, når I fylder år næste gang.
Twitter
Facebook
RSS
okt 06, 2011 @ 12:07:39
Jeg har lige haft fødselsdag, men ellers godt tiltag
Og stort tillykke med dagen
okt 06, 2011 @ 12:40:28
Hip hip hurra, hjertelig tillykke med fødselsdagen
Og mange tak for gaven, der fik jeg, som frimærkesælger, lige foræret 50 øre i gave
okt 06, 2011 @ 14:02:28
Skulle det være noget? Da vi for et par år siden begyndte at handle herinde, var det ikke blot 5 ting man kunne sætte på vederlagsfrit. Den må I kunne gøre bedre! Også taget i betragtning hvor mange % oprettelses gebyr + gebyr når det lykkes at sælge varen, er steget på ca. 2 år. Mvh
okt 06, 2011 @ 15:32:34
jubbiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii for et tilbud.
få o,ooooooooooooooooooooooooooooooooooooo1 promille i RABAT & betal 6-8 % i SUCCESGEBYR.
Helt ærligt førhen fik vi 255 gratis auktioner når vi havde fødselsdag……………..
okt 06, 2011 @ 15:36:15
Ikk for at være utaknemmelig, men det kan altså ikke få mig til at juble. Hvorfor ikke fastsætte en ensrettet fair pris politik hele året, alle de periodiske tiltag med rabat kan ikk opveje de stigninger der pålagt igennem tiden.
Kom nu med en gave som virkelig rykker !!!
I får det jo igen på gebyrer m.m….
Mvh.
okt 06, 2011 @ 15:54:43
Ikke noget specielt…. det burde i kunne gøre bedre
men tak tak
okt 06, 2011 @ 16:14:49
Ja tak for det, har også lige haft fødselsdag. Kan også huske for nogle år siden hvor det var en lidt større gave end 5 gratis oprettelser, men hellere en lille gave end slet ingen, så tillykke til QXL og de der har fødselsdag som kan bruge 5 oprettelser.
Håber på det giver mere fut i auktionerne.
okt 06, 2011 @ 16:17:16
Er det 5 oprettelser pr år man bliver ?
HA HA ! Så vil det jo ikke være så ærgerligt at blive ældre.
Tillykke med dagen !
Så er der jo kun et par år til “konfirmation” !
okt 06, 2011 @ 16:58:49
Hele 5 gratis oprettelser.
DET ER DA NÆSTE ALT FOR MEGET.
Betyder det at vi ikke længere får de 255 gratis oprettelser på vores fødselsdag som vi hidtil har fået.
okt 06, 2011 @ 22:50:15
Du har fuldstændig ret Randi. Det var gode tider.Sælger slet ikke det samme som før,syntes ellers jeg har mange gode ting.Sjældent jeg sætter ting ind, da jeg jo også skal sælge for at betale gebyr..Mvh Samira
okt 06, 2011 @ 18:01:51
Hej – Tillykke med de 12 år. Jeg mener som Randi Raulund, at Jeres gebyrer er lige i overkanten. Særlig succesgebyrerne er svære at leve med. På en varer til 5000 kr.
(fx en PC), bliver gebyret 400 kr. Det gør den ikke nemmere at sælge. Alt er presset i øjeblikket. I kunne gøre det lidt sjovere, hvis I nedsatte div. gebyrer for udbyderne af auktionsemner. Det skulle så være Jeres fødselsgave til alle vi andre, som har haft eller får fødselsesdag i år. Men ellers god vind fremover. V.H. Jan Moesby
okt 06, 2011 @ 18:18:35
Ja ærligt talt for 2 år siden fik man 250 oprettelser til sin fødselsdag, og det har der været i 10 år eller sådan, så 5 det er til at grine af.
Hilton_QDK
okt 06, 2011 @ 18:24:16
Stort tillykke til QXL :O)
Ja kan kun sige tak for gaven, men husker da at man for ikke så længe siden fik gratis oprettelser i 24 timer til ens egen fødselsdag, se det var en flot gave.
okt 06, 2011 @ 18:42:00
QXL hae kørt tidligere med mange flere gratis fødselsdagsoprettelser, så det er ikke en nyhed.
Jeg tror, det vil være en langt bedre idé, hvis man genindførte “solgt eller gratis princippet” og samtidig indførte et gebyr på 10 % på solgte varer. Det ville i hvert fald øge min aktivitet.
Men tillykke med fødselsdagen.
okt 07, 2011 @ 12:43:15
Jan Sohn! De seneste tiders rabat på oprettelse har jo tydeligt vist at der kommer ikke bud på de ting som bliver lagt ind af “gratis og solgt” hungrende medlemmer. Nu er det så galt at selv ved 70% rabat kommer der ingen nye auktioner fordi folk/de seriøse købere ikke gider se på det skrammel og mystiske nye kinavarer m.m.. Stor respekt for QXL/Steen Trier/Mads for det nye tiltag med rabat på succesgebyret. Tror på der vil dukke varer op som er noget mere interessant for de som kigger forbi QXL.
okt 06, 2011 @ 18:43:28
Hej – Hvor er alle de dejlige kommentarer, som brugeren havde skrevet i anledningen af Jeres fødelsesdag?
okt 06, 2011 @ 18:44:13
UPS – Der kom de.
okt 06, 2011 @ 21:00:16
vil da også lige sige at jeg de første 5 år jeg var bruger på denne site fik jeg 244 gratis auktioner til brug i løbet af en uge fra min fødselsdag, hvilken pludselig var forsvunden i år, lidt øv da jeg faktisk havde regnet med denne mulighed.
okt 06, 2011 @ 21:05:17
Ville måske også lige nævne at en super fødselsdagsgave kunne være at i helt og for altid droppede oprettelsegebyret, hvilken vil gøre livet lidt nemmere for os faste bruger af denne auktionsform
okt 06, 2011 @ 21:53:50
Jeg havde så fødselsdag for en ugen siden
Men vil nu også sige det var bedre dengang man fik lidt flere end 5 gratis oprettelser på sin fødselsdag.
okt 06, 2011 @ 22:59:30
Tillykke. Fin gave til os, 22 november lægger jeg 5 lot ind på frimærker og vupti har jeg fået 2,50 kr i fødselsgave.
okt 07, 2011 @ 08:59:39
Til Lykke til QXL.
Og en “flot” gave – Tidligere fik man mange gratis oprettelser på sin fødselsdag. Noget uventet var det sløjfet i år, da dagen oprandt. Det er da pænt af jer at give almisser, men det batter ikke meget i forhold til tidligere, og ikke meget i forhold til gebyrer, som opkræves.
okt 07, 2011 @ 09:45:02
Hej og tillykke
Det er bare gået ned af bakke, hånd og hånd med finanskrisen.
Store gebyrer både ved opretning og salg.
Det eneste man opnår ved det er at de gode varer udebliver og kun rallen der ikke er noget værd sættes til salg for 1 kr. for at holde udgifterne nede.
For at drive forretning i dag bliver man nød til at være visionær og gå mod strømmen, men det mangler ledelsen på QXL i den grad modet til at gøre.
I de sidste 2 år er annoncerne på den blå avis 10 doplet, fordi der ikke er start gebyrer, der kunne QXL lære noget.
VH. peter
okt 07, 2011 @ 13:24:20
Peter F. Jensen. Er du ikke meget selvmodsigende i dit indlæg??. M.h.t. det du skriver om Blå Avis, så er QXL ikke sat i verden for at konkurrere med gratisaviserne. Det koncept QXL byggede på blev med tiden et brand og på trods af lidt nedgang i 08 var det en succes da det blev solgt og Jacob Masters rejste.
okt 10, 2011 @ 16:21:19
Jeg er helt enig med Peter f.jensen
Efter mange år, under brugernavnet alk, hoppede jeg i foråret ud af QXL, det var simpelthen blevet for dyrt at sælge gennem QXL.
Som supersælger har jeg gennem disse år betalt mange penge til QXL, men QXL er blevet for grådige og det må de så betale prisen for. Den eneste måde vi som sælgere kan straffe dem på er ved at melde os ud af QXL, og det gjorde jeg så.
Jeg syntes også det er helt hen i vejret at give 5 oprettelser i fødselsdagsgave – det er jo helt til grin og så uproffessionelt så man må klaske sig på lårene af grin.
Skift ledelsen ud og start på en ny med solgt eller gratis ved startbeløb under f.eks kr. 100,00 og hæv så succesgebyret til 10%. Jeg er overbevist om at det vil få sat gang i auktionerne i en sådan grad at selv QXL vil blive meget overrasket.
HUSK: mange oprettelser givet mere salg og med 10% i succesgebyr kan det blive rigtig mange penge til QXL og tænk lige over at færre og færre oprettelser kan betyde døden, og det kan ingen vel være tjent med.
Mange hilsener fra en tidligere SUPERSÆLGER
Allan
okt 07, 2011 @ 10:30:22
Det er et kæmpe tilbageskridt, før var det 250 oprettelser,så når i bliver13 år så får vi måske kun en gratis oprettelse
okt 07, 2011 @ 10:40:56
Jeg siger altid pænt tak til alle som har lyst til at give mig en fødselsdagsgave, så det vil jeg også gøre til qxl med hjerteligt tillykke tilbage med deres 12 års.
Jeg har sørme osse fået gave af staten – er blevet folkepensionist efter 47 år på arbejdsmarkedet, hvor der helt automatisk er indlagt en gedigen slankekur:-) og i kombination med de splitnye tiltag med ingen søde sager, ingen lagkager og ikke noget wienerbrød vil det afgjort lykkes denne gang at blive totalt skinny.
Med venlig hilsen Jonna
okt 07, 2011 @ 11:54:47
er helt enig med Randi. 5 oprettelser er ingenting. Når man tænker på hvor få bud man efterhånden får på sine auktioner, er det blevet meget dyrt at bruge QXL
okt 07, 2011 @ 12:27:26
Tillykke. og tak for 5 annoncer. Hvorfor lige 5? Hvad er ideen i det? Havde det været 12 havde der dog været en mening? At I overhovedet vil være det bekendt!! Som forudsætter at man husker jeres generøse gave til man en gang har fødselsdag? Det aller værste er dog, at jeres fornemmelse for, hvad jeres kunder tænker er så langt fra virkeligheden. Bad business
okt 07, 2011 @ 12:54:35
Hejsa,
tak for fødselsdagshilsner – både de positive og de lidt mere bittersøde.
Vores 5 gratis oprettelser var nu ikke ment som en provokation, eller en erstatning for de 255 vi tidligere gav. Vi har jo faktisk haft en periode helt uden fødselsdagsoprettelser, fordi det simpelthen ikke gav nogen forretningsmæssig mening for os.
De “nye” fem er ment som en lille venlig gestus, og forhåbentlig har lidt stadig mere ret end ingenting..
Man kan jo bestemme sig for at bruge sine fem gratis oprettelser på andet end den i forvejen billigste indrykning af et frimærke. Brug dem f.eks. på noget dyrere, hvor jeres besparelse så ender på kr. 25,-. Uanset hvad, så er det klart at vi med 500.000 medlemmer ikke kan dele alt for dyre gaver ud til alle, det ville i givet falde være det sidste vi gjorde før vi måtte lukke og slukke.
Håber I trods alt benytter jer af de gratis oprettelser, og får tjent endnu flere gode penge på QXL.
Stadig glade fødselsdagshilsner
Steen
okt 14, 2011 @ 17:16:09
Har ellers givet mit svar og tillykke med dagen, men hvorfor er det svar væk, mener ikke at kunne se det mere.
okt 14, 2011 @ 17:17:13
Sjovt nu kom det på igen, hmmm bøvl med pc.
okt 07, 2011 @ 12:56:07
Tillykke med fødselsdagen
Men jeg må godt nok sige, at jeg tilslutter mig alle de andre. Jeg har været medlem siden 1999 og før fik vi 255 gratis oprettelser på vores fødselsdage. Nu får vi 5….wauv!!! bemærk den fede ironi. Jeg har lige haft auktioner på QXL for nylig, men det er blevet for dyrt. Jeg kan godt forstå som en skriver, at DBA har 10 doblet deres antal af annoncer. Jeg flytter også mit primært til DBA eller Gul & Gratis. QXL er blevet for dyrt. Jeg sælger nok nogle få ting herinde, men det bliver meget begrænset.
okt 07, 2011 @ 12:59:02
Tillykke med fødselsdagen…MEN.. som næsten alle skriver – så er der jo “de her gebyrer” “solgt eller gratis princippet” ..syntes jeg er en super god ide’.. Ting vi sælger til små beløb er jo næsten ikke arbejdet og tiden værd..og måske ikke får solgt..og hvis solgt.. bruge tid på at kontakte køber – Pakke ind – på posthuset.. o.s.v. .. Jeg har handlet en del på qxl siden jeg blev oprettet i 2009..Jeg har få fortrukne sælgere – hvor vi har fuld tillid til hinanden.. I starten købte jeg en del metervarer (stof) – men det er ikke så tit mere der er stof til salg.. jeg har kontaktet nogle af sælgerne og spurgt hvorfor.. SVARET ER: Det er for dyrt efterhånden at sætte til salg.. (specielt hvis der kun bliver solgt lidt eller slet ingenting.. og der er jo kun en’ til at betale ..det sælger mister..KØBEREN .. og så vil varen blive for dyr – sammenlignet med køb ude i buttikkerne…
okt 07, 2011 @ 13:08:51
Erik! Der er da nederen hvis ens “varer” er af en beskaffenhed så man må tigge om at få dem gratis oprettet. Er det noget med at man vil smide 3-500 gratis lodsedler ind på sitet og så håbe på at nogle få af dem bliver udtrukket. Hvor er QXL`s fortjeneste i det cirkus?. Med det nye tiltag håber jeg at gl. sælgere og især købere vender tilbage og støtter op om dette seriøse tiltag. Jeg selv har kun haft 1 promille inde på QXL de seneste 1,5 år af hvad jeg normalt ville p.g.a. det evindelige rabathalløj som man sagtens kan spore lede ved hos seriøse købere med afmatning til følge. Mange hilsner
okt 08, 2011 @ 00:35:45
Præcis skarp analyse af all the crap in here Mr. Smith
okt 07, 2011 @ 13:37:01
12 år og 5 gratis oprettelser i fødselsdagsgave HA HA HA det er lige til at dø af grin over,
okt 07, 2011 @ 14:49:07
Jeg er osse meget skuffet over qxl,,det kan ikke betale sig at sælge, når det er billige ting man sælger, for det hele går til qxl ,,der bliver ikke noget til bage ,så er man nød til at holde op med at sælge på qxl,,tak for de 5 gratis,, ja jeg giver jer ret i at det har været meget bedder at sælge her inde før hend MVH,,
okt 07, 2011 @ 16:25:05
elsker denne bemærkning fra steen Trier :
Man kan jo bestemme sig for at bruge sine fem gratis oprettelser på andet end den i forvejen billigste indrykning af et frimærke. Brug dem f.eks. på noget dyrere, hvor jeres besparelse så ender på kr. 25,-.
………………………………………………………………………………………..sælg 5 ting til 5000,-kr pr stk……………………..betal 2000,-kr i succesgebyr……..få 25,-kr i rabat på oprettelse = du ender med KUN at skulle slippe med at betale 1975,-kr til qxl.
………………………………………………………………………………………..
siden succesgebyrerne blev hævet er det kun gået en vej på qxl…….nemlig NED AF BAKKE.
okt 07, 2011 @ 17:49:15
Nu er det jo ikke forbudt at tilægge sælgergebyr på alle handler !
På den måde er der en chance for at få lidt af de “høje gebyrer” tilbage i kassen
Selvfølig skal der også være måde med galskaben, men det er da en mulighed.
Der er forøvrigt også alt for meget “crap” herinde, og køberne er jo ikke født dumme !
Læs research-research-research.
Iøvrigt er ebay endnu dyre end Qxl at handle/sælge på, so take it or leave it.
Just my thought. Tillykke til Qxl må i leve i 100 år
okt 07, 2011 @ 18:37:52
Stort Tillykke herfra men jeg jo så bare vente 11½ måned med de 5 gratis oprettelser. Fyldte år for 14 dage siden og været medlem af QXL i 12 år – siden juli 1999.
okt 07, 2011 @ 18:55:10
Til lykke med fødselsdagen – har selv lige haft – samt været medlem siden 1999.
okt 07, 2011 @ 18:56:55
Det er beskæmmende at se svaret/kommentaren fra Steen Trier der bare bekræfter QXLs helt manglende forståelse for medlemmernes problemer i forhold til QXLs gentagne prisstigninger – helt utilstedelige forringelse af en udmærket forretning som QXL var tidligere.
Uanset hvilke kommentarer der fremkommer er det normale svar fra QXL at QXL ikke kan overleve, at man da bare kan sætte nogle andre varer og til en anden pris på…
Gennem de senere år er der kommet så mange ændringer og især prisstigninger så man helt taber lysten til at benytte QXL – og sende konstruktiv kritik er heller ikke nogen løsning. Prøver her i gen: Solgt eller Gratis – er eneste vej frem !
Jeg personlig er rigtig godt træt af QXLs prisstruktur og grådighed, og ikke mindst de svar og kommentarer som QXL fremkommer med.
Ps. De fem gratis oprettelser er helt til grin, jeg erindrer f.eks. ikke at jeg har modtaget besked om at de 255 gratis oprettelser jeg har haft i tidligere år – og endda til rådighed for mig en hel uge – er blevet afskaffet.
okt 07, 2011 @ 19:36:36
ja. jeg vil da også lige sige tillykke.
men helt ærligt, 5 gratis oprettelser, der har i godt nok gjort jer selv til grin.
skulle nok heller have ladt være med at give nået,
som så mange andre, syntes jeg også at det er blevet lige lovligt dyrt at sælge
på qxl. så derfor bliver det ikke sat så meget til salg som før hen, fra min side.
men bruge andre på nettet at sælge fra.
ikke nok med at det er blevet dyrt, men nu kan sørme heller ikke selv bestemme
budforøgelsen mere, det bestemmer systemet.
så det går da den helt forkerte vej med qxl.
jeg syntes at i skulle afskaffe oprettelsegebyrene eller sætte dem nået ned.
så ville der nok komme nået mere gang i qxl. igen.
vh lene.
okt 07, 2011 @ 20:16:50
det er da meget mærkeligt at man ikke kan se alle der har skrevet. det jeg har skrevet er der ikke mere, og der bliver færre siden sidst jeg var inde og kikke
det virker som om man fjerner det man ikke vil have blive set.
okt 07, 2011 @ 22:46:36
Tillykke med fødselsdagen. Jeg har også givet jer 5 auktioner i dag, så nu har i tjent 5 kr.
Dejligt jeg har fødselsdag i næste uge, så kan jeg sætte hele 5 lidt dyrere ting på, ellers starter jeg næsten kun med frimærker til 1 kr. og dem er der alt for mange af. Det var sjovere da vi fik en uge med 255 gratis auktioner, hvor havde jeg altid travlt omkring min fødselsdag.
okt 08, 2011 @ 00:33:10
Nu er det jo ikke forbudt at tillægge et sælgergebyr til alle sine aktioner, så kan man da få dækket lidt af de “dyre” gebyr til Qxl.
Selvfølig skal der også være måde med galskaben men det er da en mulighed.
Forøvrigt er der også alt for meget “crap” her på Qxl.
Køberne er jo ikke født dumme (research-research-research)
Iøvrigt er ebay endnu dyrer at sælge på, so take it or leave it is my thougth !
Fuld opbakning herfra til svaret fra Mr. Smith ( skarp præcis analyse )
Tillykke til Qxl må i leve 100 år ;o)
okt 08, 2011 @ 21:53:55
Kun 5 gratis oprettelser fordi “ellers må I ikke lukke”, hvor dumme tror I egentlig vi er, så I tjener måske slet ikke på de 8% af salgsprisen som I stadig får?
I er slet og ret blevet grådige og udnytter jeres position med kraftigt forhøjet 8% gebyr i forhold til tidligere, og så er det lige meget om man sælger en ting for kun 10 kr eller 10.000 kr. og nu har I også været frække nok til at putte google Adsense tekst reklame på alle siderne, så efter jeg f.eks. betaler jer for at oprette en auktion med Lego så risikere jeg at potentielle købere ser de kloge og tilpassede adsense reklame for websites som også sælger Lego. Dem som klikker på reklamerne tjener I så også på, mens jeg måske mister mit salg…
Så tillykke QXL og må jeg ønsker at fremtiden må byde på lidt mere konkurrence til jer så I igen kan blive lidt mere prisvenlig over for jeres kunder.
okt 08, 2011 @ 22:14:00
der var en gang hvor man fik 100 gratis oprettelser, men 5 er da bedre end ingen
tillykke.
okt 09, 2011 @ 01:33:19
TAK TAK TAK TAK TAK – jeg dør af grin – det er næsten alt for meget!
okt 10, 2011 @ 00:14:13
jeg er holdt med at sælge herinde… køber kun… vidste ik man fik fødselsdagsgave, og har ellers haft én fødselsdag mens jeg ar været her. Hm… jeg kan godt forstå at jer, der bruger dette medie føler jer latterliggjort.
Det er sq en fedtet gevinst at hoste op med.
okt 10, 2011 @ 10:42:36
Jamen tillykke….. Så kan i da holde en fest for alle de penge i har fået i gebyr for de auktioner der er oprettet!!
COME ON 5 gratus auktioner.. uhhh.. det rykker altså ikke lige i mig, for at komme til at sidde foran min pc på min fødselsdag for at oprettet auktioner. DEt må kunne gøres bedre.
Og helt ærligt 1 kr for at oprette en auktion på en pris på en 1 kr!!! Det må også kunne gøres bedre, især hvis ikke varen sælges.. for det er da ærlig talt det rene røveri.
okt 10, 2011 @ 13:20:47
Ad. cherries > Helt ærligt, hvisdu lægger ting ind til 1kr, og du er HELDIG at sælge til 1kr. ja hvorfor smider du så ikke tingene i skraldesækken i stedet for at ulejlige dig selv og seriøse købere på en NETAUKTION med så ringe ting??? På andre ( primært fysiske ) AUKTIONER bliver alle nr. solgt fordi man sætter startbudet væsentlig lavere end en god ting vil kunne opnå. Dette er dog ikke dit problem med QXL. Jeg håber Steen Trier vil fortsætte med at kigge på succesgebyret og forsøge at begrænse skrammel og uinteressante ting. Mange hilsner LEA
okt 12, 2011 @ 11:58:35
Auktioner med en startpris på kr. 1,00 er altså ikke nødvendigvis skrammel! Inden for samlerkategorierne er det en helt almindelig startpris – f.eks. postkort, julekort, pins, frimærker, gamle billeder etc. På markeder kan man ofte købe postkort til 1-2 kr. pr. stk.
okt 10, 2011 @ 17:15:32
Er helt enig med de mange, der ikke synes, at 5 gratis oplægninger er noget særligt. Siden man afskaffede solgt eller gratis, lægger jeg næsten intet op – kun varer, som kan startes på 1 kr., fordi jeg SKAL af med varen. Resten venter bare på et nyt system eller sælges via andre kanaler.
okt 11, 2011 @ 12:01:47
ole s – det indlæg kunne være skrevet af mig
– det er præcis det samme her – blot venter jeg ikke; har i øjeblikket store mængder indleveret til salg andre steder – jeg er skuffet over QXL – det er os samlere der har været med til at gøre QXL kendt og nu p…. man os op og ned af ryggen. vh Quasimodo
okt 11, 2011 @ 14:21:09
Er det her en reel blog når man kan se at adskillige indlæg løbende bliver slettet?
okt 11, 2011 @ 16:54:24
Quasimodo
Tror egentlig ikke der forsvinder indlæg – klik F5 så er de der igen.
okt 11, 2011 @ 21:25:52
Jeg må ryste på hovedet, når jeg læser om de 5 gratis oprettelser.Jeg har været med i 11 år, og har derfor fået mange af de 255 oprettelser til min fødselsdag. Nu skrives der, at det ikke kan betale sig for QXL af forretningsmæssige grunde. Men det var vel også en fødselsdagsgave til os sælgere. Jeg kan heller ikke forstå, at de IKKE SOLGTE auktioner ikke kan blive stående noget længere. Tidligere blev de stående i lang tid, og så var det lettere at sætte dem til salg igen. Nu skal man til at tage nye fotos og skrive beskrivelser igen. ØV. Det kræver bare så meget tid, som kan gøre at man opgiver at sætte auktioner på. Jeg synes også, at succesgebyret er blevet forhøjet rigtig meget. Kampagnerne med 70% på oprettelsesgebyret, synes jeg til gengæld er rigtig gode. Jeg håber QXL vil eksistere i mange år. Men Solgt eller Gratis er en god idé. Der vil komme mange flere auktioner på, og så vil QXL tjene mere. SÅDAN!
okt 12, 2011 @ 01:27:37
Tja, jeg har ikke benyttet mig af QXL i over et år.
Men da de i en periode på over et halvt år havde gratis oprettelse, havde jeg mange auktioner på QXL og solgte en del.
Kan se at jeg har betalt gebyrer for i alt 5.064,33 kr.
Gad vide hvor få brugere QXL har som betaler et tilsvarende eller større beløb, siden QXL ikke kan leve af det.
Men hvem ved. Måske kommer der engang i fremtiden et alternativ til QXL som forstår at drive forretning.
okt 12, 2011 @ 12:13:03
Hallo, hvad er det for noget med 255 gratis oprettelser når man har fødselsdag? Det har jeg da aldrig hørt om før! Nå, måske er det blevet afskaffet før jeg blev QXL-bruger…
Jeg er én af dem, der er holdt op med at sælge på QXL – Det er simpelt hen blevet for dyrt! Solgt eller gratis-princippet bør genindføres – QXL kunne evt. overveje om det var en idé for f.eks. samlerkategorierne, hvor man typisk sætter “småting” (postkort, pins, frimærker, kuglepenne, brevpapir, lightere osv.) til salg med en startpris på 1-5 kr.
Jeg har en del postkort til salg men vil altså ikke bruge penge på at oprette auktioner med risiko for ikke at få solgt, så jeg sælger via Gul & Gratis i stedet!
Tillykke med fødselsdagen, QXL – Og tak for gaven, trods alt! Man siger jo, at det er tanken der tæller, og jeg har da forståelse for at QXL er en forretning der skal give penge, men derfor behøver det vel ikke KUN være PENGEtanken, der tæller…..
okt 13, 2011 @ 09:25:23
Tillykke med fødselsdagen
Jeg må desværre tilslutte mig de mange negative meninger om udviklingen i jeres prispolitik. Hvis man sælger varer hvor beløbet ligger mellem 1 og 15-20 kroner og måske selv har betalt noget for varen, ja så skal der ikke megen fantasi til at se at det hurtigt kan blive en underskudsforretning at sælge gennem QXL.
Omvendt har jeg da også stor forståelse for at QXL er en forretning som skal tjene penge og jeg ville foreslå følgende for fremtidem:
1: succesgebyret hæves til 10% for alle auktioner
2: startgebyret er kr. 0,00 for alle auktioner under kr. 25,00
3: alle gentagelser er gratis (max 10 gange)
Dette er ment som et konstruktivt forslag som jeg tror vil give QXL mange oprettelser til gavn for både sælgerne og QXL som i den sidste ende vil få flere solgte auktioner som med 10% kan blive til rigtig mange penge.
I skal lytte til jeres kunder og det ser ud til at en stor del pt er meget utilfredse med jer. Der skal meget til før man tager sig sammen til at fare i “blækhuset” og mange har også svært ved at formulere sig, så hvis I kunne få et svar fra alle jeres kunder, så tror jeg I vil blive chokeret over hvad kunderne mener.
Det kunne måske være en god ide at sende alle kunder en mail med et spørgeskema som I får et uvildigt bureau til at lave, det kunne være et godt værktøj for jer i fremtiden, så I kan tilpasse jer markedet inden der kommer en konkurrent og tilbyder alle auktioner til – SOLGT eller GRATIS.
okt 13, 2011 @ 21:28:47
Hej.
På grund af de høje oprettelser og gebyrer har jeg kun haft ganske få auktioner i det sidste par år. jeg har brugt et par andre ganske udmærkede salgssteder. Håber på bedre tider for QXL da jeg gerne vil bruge jer som salgssted.
okt 14, 2011 @ 16:06:07
Tillykke, i stedet for de 5 gratis oprettelser, burde i hos QXL: lave det samme som for nogle år siden, at i holdte en stor fest for alle QXL medlemmer og ægtefælder, det var en hyggelig og dejlig dag, med god mad og drikke, samt underholdning.
okt 14, 2011 @ 17:17:33
Hej med jer – og tillykke med fødselsdagen!
Som jeg skrev til jer i mit svar på jeres spørgeskema, ville der være mange, som var af samme mening som mig, og alle disse indlæg taler jo deres tydelige sprog. Jeg er helt og aldeles på linie med ALLAN – jeg kunne godt tænke mig SOLGT eller GRATIS med et startbeløb på INDTIL 200.00 DKK (100.- er for lidt) og så
medfølger et salgsgebyr på 10% – og JEG tror på DET vil virke.
I tog de 255 stk. fra os – I satte salgsgebyret op fra 6% til 8% – og BIHOLDT det, det blev aldrig rettet tilbage til de 6! Det er ret meget at tage fra sælgerne, så jeg synes også, at I skulle tænke tingene meget grundigt igennem, og hvad med at forsøge med det i 2012??
TILLYKKE!
okt 17, 2011 @ 09:18:11
Jeg har et forslag.
Sæt oprettelsesgebyet ned med 70% som I gjorde i weekenden. Og ikke kun i udvalgte weekender men for altid, i hvert fald fra nu af og til jul. Jeg har mange gode ting, som jeg gerne vil sælge til jul. Men da jeg arbejder til daglig, og derfor må ordne andre ting i weekenden,f.eks. rydde op, har jeg travlt med at tage billeder, skrive beskrivelser og sætte på netop i weekenden, når oprettelsesgebyret er lavt. Jeg når det simpelt hen ikke. I går måtte jeg droppe 100 auktioner, da klokken blev midnat. Jeg kan jo ikke sidde hele weekenden og arbejde med qxl. Så bliver min familie sur.Det er kun her, de ser mig.
okt 22, 2011 @ 18:25:27
Fødselsdags auktioner er tilbage. Jeg har fødselsdag idag og har fået 5 gratis oprettelser
Tak for det qxl.